Regulamin Sklepu Internetowego bike-parts-honda.pl
prawa i obowiązki sklepu bike-parts-honda.pl i Konsumenta oraz zasady
postępowania reklamacyjnego.
Złożenie przez Konsumenta zamówienia jest równoznaczne z akceptacją
niniejszego Regulaminu.
§1 Postanowienia
ogólne
1. Sklep internetowy bike-parts-honda.pl
prowadzony jest pod adresem www.bike-parts-honda.pl przez Motocyklowe Centrum Serwisowe
Helman Piszcz Sp.J. z siedzibą w Warszawie, al. Prymasa Tysiąclecia 76H, NIP: 113-22-07-514, zwany
dalej w Regulaminie „Sklepem”.
2. W sprawie złożonego zamówienia Konsument
może uzyskiwać informacje w godzinach pracy Sklepu (od poniedziałku do
piątku od godziny 10:00 do godziny 19:00, za wyjątkiem dni ustawowo uznanych za
dni wolne od pracy), pod niżej wskazanymi numerami:
a) numery telefonów (Dział Sprzedaży Zakupów): +48 (22) 837 44 55 wew. 6
b) adres e-mail do korespondencji w sprawie
sprzedaży/reklamacji/odstąpienia od umowy: kontakt@bike-parts-honda.pl
c) adres strony internetowej Sklepu: www.bike-parts-honda.pl
3.
Sklep
internetowy bike-parts-honda.pl prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem
sieci Internet.
4.
Zamówienia
są przyjmowane przez stronę bike-parts-honda.pl na odpowiednim formularzu
zamówień.
5.
Najpóźniej
w dacie dostarczenia towaru lub rozpoczęcia świadczenia usługi, Sklep
potwierdzi zawarcie Umowy na odległość na trwałym nośniku (jako podstawowy
trwały nośnik będzie traktowana poczta elektroniczna lub dokument w wersji
papierowej). Potwierdzenie dodatkowo zawierać będzie istotne informacje zawarte
w Regulaminie Sklepu oraz informację o wyrażeniu przez Konsumenta
zgody na otrzymywanie treści cyfrowych.
6.
Standardowy
czas realizacji zamówienia wynosi 48 godzin (bez sobót i niedziel), jednak
w szczególnych przypadkach może zostać wydłużony. Jest to orientacyjny
czas liczony od momentu otrzymania potwierdzenia zapłaty, do chwili wysłania
zamówienia.
7.
Zamówienie
zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie
lub u dostawców sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych
zamówieniem Konsument jest informowany o stanie zamówienia
i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja,
wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
8.
Do
sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba
towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania
potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą
formą sprzedaży.
9.
Za
zamówione towary Konsument płaci przelewem bankowym na konto Sklepu, za pomocą
platform oferujących szybkie płatności internetowe.
10.
Do
każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT lub paragon. Faktura VAT lub
paragon wystawiane są w chwili, gdy wszystkie zamówione przez Konsumenta
towary są skompletowane i gotowe do wysyłki. Konsument otrzymuje podpisany
przez Sklep oryginał faktury. Należy przy tym mieć na uwadze, że
w przypadku, gdy Konsument będący osobą fizyczną składa zamówienie lub
dokonuje zakupu przy użyciu danych (np. z podaniem nazwy/firmy)
dotyczących działalności gospodarczej prowadzonej przez tego kupującego,
domniemywać się będzie, iż zakup jest przez niego dokonywany w związku
z taką działalnością i faktura wystawiona będzie na tego kupującego,
jako przedsiębiorcę.
11.
Konsument
może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu otrzymania ze Sklepu
potwierdzenia zawarcia umowy.
12.
Wszystkie
ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena
podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Konsumenta
zamówienia.
13.
W
krajach, w których przesyłki objęte są opłatą celną, koszt opłaty ponosi
Konsument. W takich przypadkach termin wysłania przesyłki jest dłuższy
o 24 godziny.
14.
Procedura
przesłania należności transakcji oraz weryfikacji Sklepu jest realizowana przez
Kupującego.
15.
Dostawa
towaru odbywa się w określony w zamówieniu sposób. Przesyłki
dostarcza:
DHL Parcel Polska Sp. z o.o.
ul. Osmańska 2
02-823 Warszawa
Poland
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie,
XIII Wydział Gospodarczy KRS, numer 0000631916
16.
Dokładne
koszty zamówionego towaru oraz realizowanej wysyłki są podawane Konsumentowi
w sposób jasny i widoczny na formularzu zamówienia, bezpośrednio
przed momentem złożenia przez Konsumenta zamówienia.
17.
Konsument
jest zobowiązany potwierdzić przed momentem zatwierdzenia zamówienia na stronie
internetowej, że jego zakup jest związany z obowiązkiem zapłaty kosztów
zatwierdzonego zamówienia. Przedmiotowe potwierdzenie następuję poprzez
zaznaczenie przez Konsumenta na formularzu zamówienia osobnej zakładki
o treści: „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”.
18.
Umowa
sprzedaży na odległość pomiędzy Sklepem a Konsumentem zostaje zawarta
z chwilą otrzymania przez Sklep zamówienia złożonego przez Konsumenta.
Przedmiotem umowy jest sprzedaż towaru wymienionego w zamówieniu.
§2 Warunki wysyłki
1.
Całkowity
koszt zamówienia obejmuje wartość zamówionych produktów i opłatę za
dostarczenie zamówionych produktów Konsumentowi. Koszt zamówienia ponosi
Konsument. Informacja dotycząca całkowitych kosztów zamówienia oraz terminu
zapłaty podawana jest Konsumentowi przed złożeniem przez niego zamówienia. W
przypadku braku odmiennych zastrzeżeń, termin zapłaty za zamówiony towar wynosi
7 dni roboczych od daty złożenia przez Konsumenta zamówienia. W przypadku
braku płatności w tym terminie, Sklep anuluje złożone zamówienie
przesyłając niezwłocznie informację Konsumentowi.
2.
Przesyłki
dostarcza firma kurierska DHL Parcel Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
przy ul. Osmańskiej 2, na adres wskazany przez Konsumenta
w zamówieniu.
3.
Odbiorca
w krajach poza Unią Europejską może być zobowiązany do zapłacenia cła.
Wysokość opłaty celnej określona jest na podstawie wewnętrznych przepisów
każdego kraju.
4.
Konsument
ma możliwość śledzenia swojego zamówienia na stronie www kuriera.
5.
Sklep
zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji zamówienia i jego weryfikacji
w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do wiarygodności wypełnionego
formularza zamówienia lub złożonego zamówienia.
§3 Warunki
odstąpienia od Umowy
1.
Konsument
może odstąpić od zawartej ze Sklepem Umowy bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia dodatkowych kosztów w ciągu 14 dni od daty odebrania
zamówienia. Dodatkowo wraz z potwierdzeniem przez Sklep zawarcia umowy,
Konsument otrzymuje możliwy do pobrania wzór formularza odstąpienia od Umowy.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
konsument może złożyć pisemnie na adres Sklepu wskazany w § 1 ust.
1 Regulaminu lub drogą elektroniczną, przesyłając oświadczenie
o odstąpieniu na adres Sklepu: kontakt@bike-parts-honda.pl
3.
W
przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą
elektroniczną, Sklep prześle niezwłocznie Konsumentowi za pomocą poczty
elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
4.
W
przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy, Sklep zwróci Konsumentowi
kwotę równą cenie towaru łącznie z najniższym kosztem wysyłki dostępnym w
Serwisie towaru do Konsumenta. Zwrot nastąpi niezwłocznie, jednak nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
o odstąpieniu od umowy. Płatności zostaną zwrócone w ciągu 5 dni
roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez Konsumenta, po otrzymaniu
towaru przez Sklep. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób
zwrotu płatności.
5.
W
przypadku zwrotu rzeczy na skutek odstąpienia od umowy, Konsument poniesie
bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia
towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep,
Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
6.
Konsument
ma obowiązek zwrócić towar do Sklepu, lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od umowy. Dla zachowania terminu zwrotu towaru przez
Konsumenta wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
7.
Towar
należy zwrócić w stanie niezmienionym, co oznacza, że towar nie może zawierać
żadnych zniszczeń lub uszkodzeń. Towar powinien zostać zwrócony łącznie
z opakowaniem. Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymaną
fakturą VAT lub paragonem. Jeśli doszło do zmniejszenia wartości towaru
w wyniku korzystania z niego w sposób przekraczający konieczny
do stwierdzenia właściwości towaru, jego cech i funkcjonowania, Konsument
poniesie proporcjonalne koszty zmniejszenia wartości towaru.
8.
Prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku sprzedaży
towaru ulegającemu szybkiemu zepsuciu, lub mającemu krótki termin przydatności
do użycia, a także w odniesieniu do towarów dostarczanych
w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu towaru.
§4 Reklamacje
1.
Sklep
zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar Konsumentowi w stanie wolnym od
wad. Na dostarczony Konsumentowi towar, Sklep udziela rękojmi w myśl
przepisów ustawy Kodeks cywilny na okres 24 miesięcy licząc od dnia wydania
towaru Konsumentowi.
2.
Rękojmia
nie obowiązuje, gdy towar został uszkodzony mechanicznie z przyczyn, za
które Sklep nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności wskutek
nieprawidłowego używania towaru.
Nie obowiązuje również w przypadku, gdy zakup został dokonany przez osobę
prowadzącą działalność gospodarczą i została wystawiona wystawiona faktura Vat
na te działalność.
3.
W
ramach uprawnień z rękojmi, Konsument uprawniony jest do żądania:
a) wymiany towaru lub usunięcia wady; Konsument może zamiast zaproponowanego
przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności
z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sklep;
b) obniżenia ceny ze wskazaniem kwoty, o którą ma nastąpić obniżenie lub
odstąpić od umowy; uprawnienie takie nie przysługuje, jeżeli Sklep niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni wadliwy towar na
wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sklep. Konsument nie może
odstąpić od umowy, jeżeli wada towaru jest nieistotna;
4.
Jeżeli
podczas eksploatacji towaru Konsument znajdzie w nim wady powinien
skontaktować się z Działem Częsci pod numerem telefonu: +48(22) 837 44 55
wew. 4.
5.
Jeżeli
po otrzymaniu towaru Konsument znajdzie w nim wady lub uszkodzenia
powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go na adres: Motocyklowe Centrum
Serwisowe Helman Piszcz Sp.J. al. Prymasa Tysiąclecia 76H, 01-424 Warszawa ,
Polska. Do odsyłanego towaru należy dołączyć dowód zakupu (fakturę lub paragon)
wraz z krótkim opisem uszkodzenia towaru. Wszelkie reklamacje rozpatrywane
są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia. W tym
terminie Konsument zostanie poinformowany o sposobie rozwiązania
zgłoszenia reklamacyjnego. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na wolny od
wad, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu
wyczerpania zapasów), Sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub
zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru. Po rozpatrzeniu
reklamacji towar odsyłany jest na koszt Sklepu.
§ 5 Postanowienia
końcowe
1.
Dane
osobowe zawarte w formularzu rejestracyjnym przechowywane
i przetwarzane są w sposób zgodny z zakresem udzielonego przez
Konsumenta zezwolenia oraz wymogami prawa polskiego, w szczególności
zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia
1997 roku (Dz.U. Nr 133, poz. 883 ze zmianami). Formularz rejestracyjny zawiera
dane pozwalające na określenie tożsamości użytkownika, czyli dane osobowe
i teleadresowe. Obowiązkowe jest jednak wypełnienie tylko niektórych jego
części, zawierających dane wymagane przy zawarciu transakcji wynikających
z prawa cywilnego i traktujące o umowie sprzedaży. Każdy
Konsument, który wypełnił formularz rejestracyjny ma możliwość stałego dostępu
do danych w celu ich weryfikacji, modyfikacji bądź też ich usunięcia.
Sklep nie przekazuje, nie odsprzedaje, oraz nie użycza zgromadzonych danych
osobowych swoich klientów innym osobom lub instytucjom.
2.
Prawa
i obowiązki stron wynikające z zawartej umowy regulowane są
w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.
z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.827) oraz w ustawie z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 2014.121 ze zm.).
3.
Umowa
sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku
polskim.
4.
Wszelkie
spory wynikające z umowy sprzedaży rozpatrywane będą przez właściwy
miejscowo sąd według właściwości ogólnej.
5. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek błędów lub pomyłek w publikowanych przez Sklep informacjach prosimy o przesłanie informacji o dostrzeżonych nieprawidłowościach na adres e-mail: kontakt@bike-parts-honda.pl